måndag 3 mars 2014

Vårkänslor

Det går lång tid mellan gångerna som jag får skrivit något här på bloggen , lite idétorka och tidsbrist är dom främsta orsakerna.
Men det får bli bättring på det nu, våren är ju på väg och livsandarna har börjat vakna till liv igen.
Även ute kan man se att våren är på väg, snödropparna är redan uppe och krokusarna är på gång.
Det lär inte dröja speciellt länge fören vi också ser tussilago och vitsippor ute i naturen.


Jag har bytt "kläder" här på sidan, skämtsamt kan man säga att jag har gjort sidan vårfin!
Allt för att visa att våren är på väg!

På Trådrullen handarbetas det för fullt i vanlig ordning, likaså gäller det våfflor på tisdagar och soppa på torsdagar.
Man skall inte rubba på ett vinnande koncept.

Från var gång man är nere och hälsar på i lokalen tycker jag mig se att det blir bara fler och fler damer som letar sig dit, antingen för att själva handarbeta eller för att njuta av gemenskapen över en god kopp kaffe.
Inte bara kvinnor förresten, vi har ett gäng karlar som kommer också.
Kanske inte för att handarbeta utan mera för att umgås, det sociala umgänget är minst lika viktigt som att sticka och virka.

Samarbetet fortgår med Östhjälpen och det stickas tröjor i en himla fart, snart är det dags att leverera och skicka ner dessa alster till Rumänien och barnhemmet Aurora.

Minion ur filmen Dumma Mig
Gunnel vår flitiga sagofigur-tillverkare har virkat en Minion ur filmen Dumma Mig (originaltitel Despicable Me)
Den på bilden är en prototyp för färgerna stämmer inte riktigt.
Själva figuren skall vara gulare och byxorna blåare.
Figuren i sig är ca. 15 cm lång och kostar 100 kronor vid beställning ev. garnkostnad kan tillkomma.


Har ni inget för er så kom gärna ner och umgås och kolla in vår verksamhet och våra alster.
Kanske det är något du gillar och vill ha, eller så har du kanske en idé på något som du vill ha men inte kan sticka själv.

Vi finns i Partille på Oluff Nilssonsväg 16 (runt hörnet, ingång genom cykelrum, se skyltar)

Våra öppettider är 11.00 - 16.00 Måndag - Torsdag.

VARMT VÄLKOMNA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar